Yemek Tarifi - Aşure Nasıl Yapılır Detaylı Anlatım

Tadanlatım tarifini istediği Aşure tarifim. Komşularım lezzetine bayıldı. Püf Noktalarıyla Aşure nasıl yapılır.

Gelenekselleşmiş bir tatlı olan aşure eşi benzeri olmayan harika bir lezzettir. Nohutun, kuru fasulyenin, buğdayın bir arada ve olduğu tatlı halini aldığı aşure oldukça besleyicidir de. İçerisine incir, kuru kayısı, kuru üzüm gibi meyvelerinde konulduğu üzerine birde fındık gibi kuru yemişlerin serpiştirildiği aşureyi denemeyene, tatmayana rastlamak çok nadir görülen bir durumdur. Sizlerinde seveceğini düşündüğüm aşureyi mutlaka evlerinizde pişirmelisiniz. Çok fazla zorlanmayacaksınız. Deneyeceklere şimdiden afiyet olsun. Malzemeler; 3 bucuk sb aşurelik buğday 1 sb pirinç 2 sb nohut 2sb kuru fasulye 250gr kuru üzüm 250gr kuru kaysi 1 paket kuş üzümü 1 dolu avuç fındık 10 tane hurma 1 dolu avuç fıstık 1 avuc ceviz içi 1 portakal 2 elma 2 kilo şeker 1 ck tuz Kaynar su



Çocukluğumun en güzel hatıralarından biri annemin her sonbaharda sabah aşure kokusuyla bizi uyandırmasıydı. Mutfaktan mis gibi tarçın, karanfil, meyve kokuları gelirdi. Şimdiyse büyüdük ve bunu çocuklarımıza taşımak bize nasip oldu. Umuyorum tıpkı anneminki gibi mis kokulu bereketli ve lezzetli bir aşurede sizlere yardımcı olurum. Öyleyse başlayalım; Nohut ve fasulyeyi ayrı ayrı kaplarda soğuk suda geceden bekletelim; düdüklü tencereye aşurelik buğdayımızı da alalım ve üzerine 2 litre kadar su koyalım ocaga alıp kaynatalım 5dk kaynadıktan sonra kapatalım oda sabaha kadar bekleye dursun. Evet tüm hazırlıklarımız bitti 🤗 Şimdi baklagiller sabaha kadar hem şişecekler hemde siyah sularını çıkartacaklar. Sırada kuru meyvelerimiz var. İnciri ve kuru kayısıyı ben doğrayarak kullanıyorum. 6 eşit parçaya böldüğümde içinde hem iri de durmuyor hemde lezzetleri aşurede Harika oluyor. İncir, kayısı, üzüm, kuş üzümü bunları da ayrı ayrı soğuk suda bekletiyorum. Hem kolay pişiyorlar hemde aşureye renk vermiyorlar. Fındıkları, yer fıstığını ve cevizi çok iri olmayacak şekilde dograyalim mutfak robotu kullabilirsiniz ama az çekin. Düdüklü tencerede ayni anda fasulye ve nohutlarımızı haşlayalım. Tencerede siyah suyu çıkan buğdayları yıkayalım üzerine 1 sb pirinc ve su ekleyip yarim saat kaynatalım. Çubuk tarçıni, elmaya sapladigimiz karanfilleri ve ikiye böldüğümüz portakalida elave edelim bunları pismeye yakin çıkaracağız. . Elinizin altında 2 litre sıcak su mutlaka olsun. Duruma göre suyu çekerse ekleyeceksiniz. Yarım saat orta ateşte buğdaylar piştikten sonra biraz su ekleyip fasulye ve nohutlarınızı da ekleyin. Yarım saat daha pişirin ve suyunuz azaldıysa su ekleyin. Şimdi sırasıyla üzüm, incir, kayısı ve dolmalık fıstığı ilave edin. Fakat bu kez ocağınızın altını biraz kısın. Kalan suyu üzerine ekleyin ve pişirmeye devam edin. elmalarınızı küçük küpler yaparak ilave edin Yarım saat daha kaynatın. Şekeri 2 kilo kullandim ben lezzetli buldum azaltıp arttırmak sizin damak zevkinize bakıyor. 10 dakika daha kaynattıktan icindeki taricini, karanfili ve portakalı çıkarın Ve ocaktan alın . Afiyet olsun. 😋
Püf Noktaları – Aşure yapımı kolay fakat sabır isteyen bir tatlıdır. Sabrettiğiniz kadar da mutfağınızın bereketlendiğini göreceksiniz. – En önemli kural aşureyi karartacak rengini değiştirecek şeylerin önceden ıslatılması veya pişirilmesidir. – Portakal kabuğu ve elma daha güzel koku verir. – Karanfili içinde aramamak için ben elmaya saplayıp ekliyorum. Siz dilerseniz içine koyabilirsiniz. – Ara ara karıştırmayı unutmayın. – Şekeri en son koyarsanız beyaz bir aşure elde edersiniz. – Eğer aşureniz karardıysa süt koyabilirsiniz. – Bu tarifle 40 kase aşure elde ettim bilginiz olsun. – Piştikten sonra kıvamı biraz cıvık gelebilir kaselere paylaştırınca kolay kıvam alıcaktır. Evet benden bu kadar 🙅🏻Herkese kolay gelsin umuyorum herkesin aşuresi kabul olur. Bir yıl daha bolluk bereket ve birlik beraberlik içinde geçmesi dileğiyle. Afiyet olsun

Yorumlar